26 Nisan 2014 Cumartesi

ggümm sol güm tek gümmm sol gümtek


evvet gençler işte geldim burdayım ben bu işte ustayım.... yukarıda gördüğünüz esracengiz çalgımızın ismi erbane ve ben bugün onun kursuna başladım. bugün vuruşları öğrendim. üç çeşit vuruş var. erbaneyi bir saat gibi düşünüyoruz. saat 6 yönünde bir elimiz saat dokuz yönünde diğer elimiz olacak... neyse gerisini yanıma gelirseniz öğretirim. buradan zor oluyor. neyse ritim çalışmaya başladım. yukarıda başlıkta gördüğünüzde 4 4 lük bir ritim. çok eğlenceli millet herkeslere tavsiye ederim. acayip stres attırıyor haaaaaaaa.
güm sol güm tek :D 
öğrenmeside kolay , gerçi laf aramızda hoca bey beni yetenekli buldu. neyse hocanın anlattıklarından aklımda kalanları sizinle paylaşmaya çalışayım. bu çalgı arkadaşımız yaklaşık 10 bin yıllık bilinen en eski çalgılardan birisi. ilk olarak mezopotamya bölgesinde ayinlerde felan kullanılmaya başlamış. günümüzde ise yezidi amcalar ibadetlerinde kullanmaktaymış, şaman amcalar hakeza öyle , bildiğiniz üzre müslim amcalar zikirlerinde kullanıyor... felan falan yani dini kültürel sosyolojik bir çok yönü olan eğlenceli bir çalgı. hoca amca eğer aşmamışsa dediğine göre kendi erbanimiz ile aramızda çok güçlü bir bağ oluyormuş. bilemicem benim erbanim  bikaç gün sonra gelcek. irandan kaçak geliyor. bu arada en iyi erbaniler güney iranda bulunuyormuş. ya da beni buluyorsunuz ben size ayarlamaya çalışıyorum. neyse ben arkadaşımın erbanisine takıldım bugün fazla bağlılık geliştirmek istemedim. sonra kopamam gössslerim yaşarabilir. bu arada verdiğim bilgilerin tamamı hocadan ben onun yalancısıyım


son birkaç bilgi vereyim. bu çalgıyı genelde hanımlar çalarlarmış. her yerde kursu bulunmuyor ama bulursanız bence deneyin gençler. daha çok fikir sahibi olmak için "yarım ay" isimli belgesel film tarzı bişey var izleyebilirsiniz. güm sol güm tek :D geriside size kalmış.....

2 yorum:

  1. Allahım yaa çok tatlısın seeen :) Arbani'yi ilk duyduğumda (ki bu benim cahilliğim olabilir, bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp ayrıcaaa:)) çok yabancılamış idim, ama artık öğrendim :))) Güm sol güm tek, bool bool dinleyeceğim senden bunları, merakla beklemedeyim :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. barbi kız sonra sıkılacaksın bu güm tekten ama yeni melodiler öğreneceğim hiç merak etme :D

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...